افسون سکوت

افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 475
بازدید کل : 11262
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

ريزه کاري هاي نخستين روزهاي زندگي مشترک


 
 
به عقيده بسياري از فلاسفه و دانشمندان، انسان موجودي مدني است. به همين دليل محتاج به پناه و ياور و نيز ياري دلداري است تا با او معاشرت داشته و در مسير پرپيچ و خم زندگي، غمخوارش باشد. ازدواج با رعايت اصول و شرايط لازم، استفاده از کمک مشترک را براي دختر و پسر جوان تسهيل مي نمايد و به آنها کمک مي کند تا در زندگي فردي و اجتماعي موفقيت هاي بيشتري به دست بياورند. حال آنکه دختران و پسران جوان مجرد از کمک هاي همسر خود بي نصيب مانده و از بسياري موقعيت ها و فرصت هاي مناسب که در زندگي به وجود مي آيند بي بهره مي مانند.
با اين وجود آمارهاي نگران کننده اي که از اختلافات و جدايي ها در ميان زوج هاي جوان حکايت دارند نشان دهنده اين نکته است که بسياري از دختران و پسران جوان راه و رسم همسرداري و همسرگزيني را نيافته و ندانسته اند و اين بر بزرگ ترهاي خانواده است که الگوها و نمونه هاي موفق را براي زوج هاي جوان نمونه آورده و راه و رسم زندگي آنها را بازگو دارند.
علاوه بر اين، همسران جوان بايد به نکاتي سخت توجه داشته و آنها را رعايت داشته تا زندگي شان در همان آغاز راه دچار تلاطم و تلخي نشود. برخي از اين نکات که لازم است دختر و پسر جوان به کار گيرند و آنها را آويزه گوش دارند به ترتيب زير است:
1) زندگي مشترک عرصه کمال است نه صحنه پيکار. بنابراين يار و ياور هم باشيد و سعي نکنيد بر همسرتان تسلط يابيد. به عبارت ديگر با هم و در کنار هم باشيد نه جدا از هم و رو در روي هم! خانواده زماني موفق خواهد بود که در آن هماهنگي وجود داشته باشد و همه اعضا در يک محفل انس با کمال صميميت و شادي زندگي کنند. بنابراين همسران جوان بايد از هر نوع رفتاري شامل طعنه زدن، تحقير و مقايسه کردن همسر با ديگران و ... پرهيز نمايند.
2) از ابراز محبت نسبت به يکديگر دريغ نورزيد. ابراز محبت به موقع در زندگي مشترک، نشاط و طراوت و علاقه را به دنبال خواهد داشت. اين امر فقط لازمه چند روز نخستين ازدواج نيست بلکه با گذشت زمان نهال نوپاي زندگي به درختي تناور تبديل مي شود که نياز بيشتري به آبياري دارد. با ابراز محبت و نشان دادن عشق و علاقه به هم، مي توان اين درخت تناور را براي هميشه بارور و باطراوت نگاه داشت و بر نشاط آن افزود.
3) عاشقانه به هم نگاه کنيد. نحوه نگريستن هر يک از ما به ديگري، به «چگونه بودن ما» بستگي دارد نه به «چگونه بودن او».
شيفتگي زماني حاصل مي شود که فکر کنيد همسرتان فردي باشکوه، ناب، صميمي، خوش خُلق و خوش برخورد است. اين شيوه نگرش به همسران جوان مي آموزد به جاي اينکه عشق را جستجو کنند، با عشق و محبت به زندگي نگاه کنند.
زبان نگاه، زبان مؤثري است. شما با نگاه کردن به طرف مقابل به او مي فهمانيد به صحبت کردن با وي علاقه مند هستيد. حالات نگاه کردن اثر معجزه انگيزي در ايجاد صميميت ميان زوجين جوان دارد. ميل به صميميت نه تنها جنبه جسمي بلکه جنبه رواني نيز دارد.
4) وقتي زن يا مرد جوان اشتباه مي کنند، صادقانه و صميمي اعتراف کنند. صداقت و اظهار پشيماني و ندامت تنها علاج واقعه است. قبول نکردن اشتباه و نپذيرفتن خطا، اختلافات را دامن خواهد زد.
5) در مطرح کردن مسائل ناخوشايند و نامطلوب سعي کنيد خود را هم دخالت دهيد. مثلاً به جاي اينکه بگوييد «چرا با فلاني اين طور برخورد کردي»، بهتر است بگوييد: «کاش با فلاني اين طور برخورد نمي کرديم.»
6) اگر خطايي از همسر خود مشاهده نموديد، زود از کوره در نرويد و سفره دل تان را نزد هر کسي باز نکنيد. بخصوص پيش پدر و مادرتان درددل نکنيد زيرا اين کار موجب سرافکندگي همسرتان شده و امکان آشتي را بسيار ضعيف مي کند.
7) اگر مي خواهيد عشق و علاقه تان تداوم داشته باشد، نخست بايد بدانيد زمان کافي را براي با هم بودن و ابراز محبت کردن اختصاص بدهيد. سعي کنيد به انگيزه عشق و ازدواج تان بينديشيد؛ با همسرتان در باره نخستين روزهاي آشنايي و دوران خوشِ اولين روزها گفتگو کنيد. يادآوري شادي ها و رويدادهاي شيرين، هم وجودتان را گرم کرده و هم تازگي و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد کرد.
8) انعطاف پذيري يکي از ويژگي هاي مهم براي ايجاد سازگاري بيشتر و سلامت رواني است. با چشم پوشي و نرمش نسبت به برخي رفتارهاي کودکانه و لجبازي ها نه تنها مي توان از تنش هاي بي دليل پيشگيري نمود، بلکه مي توان از همان اول زندگي بنياد خانواده را مستحکم نمود. زوج هاي جوان بايد به خاطر داشته باشند که مسائل و موارد اختلاف و يا اختلاف برانگيز را براي رسيدن به يک ديدگاه مشترک طرح نمايند، نه به تکرار و تثبيت کدورت ها و دشمني ها.   

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com